Wat is het drukste fietsersknooppunt van nederland?

Welk stukje gaan per dag de meeste fietsers langs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Knooppunt, dat weet ik niet. Maar de drukste fietsersroute zou weleens in Utrecht, het stuk tussen de binnenstad en het Universiteitscentrum de Uithof kunnen zijn. Dat is de route Uithof, Prins Hendriklaan, Wilhelminapark, Burg. Reigerstraat, Nagtegaalstraat, Stadsschouwburg.

Voor ik dit hier schreef heb ik nog even gegoogeld, en volgens Alberts & Muus, een verhuurder van bedrijfspanden in Utrecht, is de Burg. Reigerstraat ook daadwerkelijk de drukste fietsersroute van Nederland, met 12.000 fietsers per dag.

Of dat ook echt zo is, dat weet ik niet. Maar als je ooit eens in Utrecht bent, moet je 's middags om een uur of 4 eens op de Lucasbrug bij de Stadsschouwburg gaan kijken. Je weet niet wat je ziet. Juist op dat punt klontert het allemaal samen, door de lange wachttijden voor de stoplichten. Er is werkelijk sprake van files, van honderden fietsers ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is de alp d' huez tijdens de Tour de Frans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Nederland;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en per dag...
Knooppunt 98 is het drukste fietsersknooppunt in Zeeuws-Vlaanderen.