Is er een bepaalde reden waarom meisjes liever in 'amazone-zit' achteraan op een fiets plaatsnemen? Heeft dat te maken met hun anatomie?

Ik hou altijd mijn hart vast als ik een meisje achterop de fiets van iemand zie, want het lijkt me zo gemakkelijk om het evenwicht te verliezen en achterover te vallen. Heeft het met hun anatomie te maken dat ze niet op de veiliger manier (één been links, één been rechts en naar voor gericht) achterop plaatsnemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
3.7K
Kimath
12 jaar geleden
Ik zit altijd zo omdat ik anders last van mijn heup krijg. Je moet je benen aanspannen als je rechtuit zit met been aan elke kant, gaat zeer doen.
Annswers
12 jaar geleden
Mooie vraagstelling +

Antwoorden (7)

Zo zitten is best makkelijk, ze kunnen zich ook vasthouden aan de fietser zelf. Ook zitten meisjes niet zo graag wijdbeens op een fiets en kan je makkelijker op de fiets springen dan bij de veiligere manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Summer1955 (163)

Ik persoonlijk denk dat het toch prettiger zit.Bovendien staat het veel eleganter en dat is voor de meeste meisjes toch erg belangrijk.Een meisje is altijd bezig om zo voordelig mogelijk voor de dag te komen.Althans de meeste meisjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger zaten vrouwen zo ook op een paard. Met een lange jurk of rok aan, is het heel onhandig om met aan elke kant een been te zitten. Bovendien is het niet elegant. Daar komt het vandaan.
En verder springt het weel gemakkelijker op in amazonezit, je kunt ook eerst nog even duwen oim vaart te naken, en dan hup je er zo op.
Het is niet eng, je valt heus niet achterover. Je kunt je gewoon vasthouden, je hangt niet helemaal achterover en je benen fungeren als een soort tegengewicht.
Fud maakt je geen zorgen: meisjes en vrouwen kunnen dit!

Toegevoegd na 41 minuten:
Fud=Dus :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kort jurkje of rok zit het ook zeer onaangenaam hoor ;-) Goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, zit je in je onderbroek, lekker dan!
Maar dat is helemaal niet zo praktisch op de fiets, ook niet om zelf te fietsen. Tegenwoordig doe ik er altijd maar een legging onder...
Mannen zijn het al gewend om springend en met gespreide benen op een fiets te springen, en vrouwen doen dat zo en zo al anders (eerst steppen en dan been voor langs, niet over het zadel)
Ik denk ook dat het te maken heeft met het bekken bot. Dit steekt toch anders uit bij een vrouw dan bij een man. Als ik op een fiets zou springen zoals een man dat zou doen, dan kom ik met mijn bekken op het rekje terecht, en dat is niet echt fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft er gewoon mee te maken dat een vrouw, zeker vroeger, vreemd aangekeken werd als ze wijdbeens gingen zitten, zeker met een rokje aan. Dat was/is niet netjes. Een vrouw zit met gesloten of gekruiste benen dus ook achter op de fiets, was de gedachte erachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rok scheurt uit of zit ter hoogte van mijn navel als ik wijdbeens achter op die fiets spring. Nee, gewoon lekker amazone en stevig vasthouden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al veel goede antwoorden gegeven, ik denk ook nog dat als je lang bij iemand achter moet, dan is het fijner om vooruit te kunnen kijken met een leuk uitzicht dan iedere keer opzij omdat je anders tegen iemands rug aan zit te kijken. En dat praat ook makkelijker. Misschien is het ook minder ongemakkelijk als je de bestuurder niet zo goed kent.