Wat is het effect van dagelijkse fietstochtjes (bijv. van en naar het werk) op de benen?

Een van de meest genoemde tips voor slanke strakke benen is: veel sporten (fietsen). Ik fiets sinds kort 4 à 5 keer in de week 2x 20 minuten per dag (van en naar het werk). Mijn fiets staat altijd in de hoogste versnelling (3) en ik fiets met bovengemiddelde snelheid (ik haal vrijwel al het andere fietsverkeer altijd in).

Nu vroeg ik me af in hoeverre deze 'doodnormale' dagelijkse fietstochtjes bijdragen aan mijn figuur. Wie weet hoe dat ongeveer zit en heeft hier een mooie uitleg bij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (2)

ik fiets elke dag heen en terug 10 km naar school maar kan nou niet echt zeggen dat ik daar een goed figuur van hebt gekregen :P
nee, .. maar je krijgt er wel een betere fiets conditie van ...ik fietste vroeger lang niet zo snel
allelopen :...dat kan ik dan weer helemaal niet en betekend het niet dat je weer een goede conditie krijgt bij bijvoorbeeld hard
voor de rest is het wel gewoon goed om de dag mee te beginnen en het is leuk om de mooie natuur te zien
's ochtend vroeg op het platte land ....of de duiven ....in de ...stad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het hoeft absoluut niet bij te dragen aan je figuur.
Mijn moeder is 120KG, en fietst elke dag haar vaste rondje van 10KM. Ze is er echt niet dunner van geworden.

Wel zijn fietsers over het algemeen veel fitter dan mensen die andere voertuigen gebruiken.