Ik ben sept pas 16 en ik wil een scooterrijbewijs halen, ik ben nu al begonne met leren en ik weet vrijwel alle verkeersborden etc. Is dat goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (6)

Als je nu al begonnen bent met leren schiet je al aardig op ;) als je zo'n cd hebt zou ik die erg vaak proberen daar leerde ik het meeste mee... Ik was 2 weken voor het examen begonnen met leren en was geslaagd. Je begint dus gewoon lekker op tijd. Praktijk is alleen een dure grap, ik nam 3 lessen van 60 minuten en slaagde. Totaal was ik €360 kwijt voor: theorie, praktijk + lessen, versneld aanvragen en het pasje van het rijbewijs zelf...

Ps: mooie scooter heb ik hè xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, is wel handig als je de borden kent.

Voorrangsregels zijn trouwens ook wel handig om te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leert dingen vaak het best door ze vaak te herhalen. Het kan dus zeker geen kwaad om nu alvast te beginnen, dat scheelt ook een hoop stress straks. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk is dat goed.Dan is het straks alleen nog een kwestie van het een beetje ophalen.Er staan op het internet al examentesten.Misschien kan je jezelf er al een beetje testen of je het werkelijk al goed geleerd hebt.Kost je niets.

Toegevoegd na 2 minuten:
zoek maar op CBR examens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey,ik denk dat je het nu al mag gaan afleggen als je er sterk van bent dat je erdoor zal zijn want je moet ook nog een paar maand rond rijden met je L
ik wens je allesinds veel succes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is goed, je kunt nu het beste nog eventjes herhalen enzo. Oefenen met de CD zou ik niet te ver van te voren doen, want misschien vergeet je het.