Hoe, en waarmee kan ik het beste/makkelijkste mijn fiets ketting van mijn wielren fiets schoonmaken?

Er worden zoveel methodes op internet aangegeven, maar ik zoek een makkelijke manier om de fiets weer netjes weg te zetten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K

Het beste antwoord

Om hem écht goed schoon te krijgen is er géén makkelijke manier. Je zult om dit goed te doen je ketting altijd van je fiets moeten verwijderen. Heb je een beetje een goede ketting dan moet je al gauw met een kettingpons aan de gang (apparaatje om een asje uit je ketting te drukken)
Of je moet een ketting hebben met een "snelschakeltje" Deze is redelijk makkelijk zonder speciaal gereedschap los te halen.

Vervolgens kun je één ven da vele manieren gebruiken. Basis is om je ketting met een vloeistof schoon te maken (diesel, wasbenzine, speciale reinigers)
Goed te laten drogen en weer in te oliën.

Wil je hem minder goed maar wel makkelijk schoonmaken gebruik dan zo'n borstelcassette waar je je ketting doorheen laat draaien.

Voordeel is dat je ketting niet van je fiets af hoeft, maar het resultaat is ook vele malen minder schoon!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ziets als dit http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/groot/btl21_big.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon een ouwe doek en van dat spulkopen waarmee je je ketting kan reinigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je ketting ook een nachtje in een bakje met diesel leggen. Daar wordt hij ook schoon van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een kettingreiniger set in de handel.
Makkelijk en zonder vieze handen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe met WD-40. snel goed en je hnden worden niet vies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en beschermt
Ik doe met een bakje water en borstel het zand verwijderen en daarna weer goed invetten.
Absoluut niet onder de hdspuit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wd 40 erop, in laten werken en er weer afwrijven, daarna weer goed invetten met kettingvet.