Ik heb een fiets gekocht met een kilometerteller maar snap er niet veel van..

Er staan 4 aanduidingen op: spd. en dist. kan ik verklaren
maar wat betekent mix. en Odo.???? De fiets is 2e hands en er is geen handleiding bij de teller.. Verkoper is op vakantie dus kan het niet navragen nu..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
48.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben op mijn werk, kan ik nu ff niet checken..
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rtfm, ofwel, er zal vast wel een gebruiksaanwijzing bij zitten die je kunt lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dus. vraag goed lezen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog een verduidelijking op de term ODO. Bij de aanduiding ODO wordt de totale afstand in km's getoond die met de fiets is gereden NA installatie van de fietscomputer.

Het beste antwoord

ODO:
Toont u het totale aantal afgelegde kilometers totdat de eenheid opnieuw ingesteld
word doordat u een “alles wissen geheel opnieuw instellen” uitvoert, de batterij
verwisselt, of totdat het aantal mijlen of kilometers 9999,9 overtreft.
MIX weet ik zo niet, maar ik heb een link toegevoegd van een PDF file met een gebruiksaanwwijzing van een kilometerteller
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Odo komt van "odometer" of van het griekse "hodos of weg. Meet de totale afgelegde weg via de wielomwentelingen.Zoals een dedomtere de afgelegde weg van iemand te voet meet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dat geen pedometer?
Zou mix ook max kunnen zijn? Dat is namelijk jouw maximale snelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat wordt bij de spd al apart aangegeven...
Ik heb een soort zelfde kilometer teller met o.a. ook de functies speed (snelheid) distance (afstand) odo (totaal afgelegd met die kilometer teller) en mix (max, dat is dus het hardst dat je hebt gefietst).