Bestaat er een vergelijkende studie van fietsongelukken in Nederland en in minder ontwikkelde landen?

Als Belg heb ik grote ogen opgezet toen ik in Nederland kwam wonen. Nu ervaar ik het verkeer in België, telkens ik daar voor enkele dagen verblijf, als complete waanzin. Daarom stelde ik me de vraag of het verschil in fietsongelukken tussen Nederland en andere landen al eens in een studie is uitgewerkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in minder ontwikkelde landen dan belgie of zoals belgie?;-)

Het beste antwoord

Kijk eens, ik heb hieronder een prachtige link gevonden van een Vlaming die de statistieken op een rijtje heeft gezet. En je hebt gelijk: België is veel onveiliger voor fietsers dan Nederland.

Van alle landen van de EU heeft België het hoogste aantal fietsdoden per miljoen inwoners, en Nederland het een na laagste, terwijl in Nederland waarschijnlijk verreweg de meeste mensen fietsen.

Toegevoegd na 35 seconden:
(Wat dat met astronomie te maken heeft, geen idee ;-)