mag je een fiets die al een half jaar ergens ligt meenemen?

Of ben je dan ook een dief. Fiets staat op slot maar geen eigenaar die komt.niet bekend in het rdw-register met framenummer. Geen gele sticker onder zadel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

wat je kan doen is aangeven dat de fiets daar ligt. vervolgens wacht je een jaar en is de fiets van jou. duurt dus nog wel een jaar. zie art. 6 lid 1 Boek 5 BW.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, natuurlijk niet. Het is niet jouw fiets.

Je kunt de fiets wel melden bij de politie.
13 jaar geleden
Wat denk jezelf? Het is niet van jou, dus afblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag hem niet meenemen. Maar als hij in de weg staat (tegen jouw muur of het uitrijden uit je garage bemoeilijkt) kun je hem verplaatsen en bij de politie als gevonden voorwerp aangeven. Hij wordt dan in de meeste gevallen opgehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vervoermiddelen zijn door de politie ingezet als lokmiddelen.
Brandt uw handen daar niet aan.
U wilt toch geen strafblad krijgen?
Indien men een vervoermiddel lange tijd verborgen weet te houden na een aangifte doet men een beroep op de verzekering.
Blijf er af en spaar voor een fiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou die fiets opgeven aan de politie dat deze er al meer dan anderhalf jaar ligt.Dan wordt die fiets opgehaald en bij de politie gestald in een grote opslag.En van tijd tot tijd verkopen ze de ook fietsen die daar al te lang staan.Zo kan je er op een eerlijke manier wél aankomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heey
tegen over ons bij een bushokje staat al ongeveer vanaf dat dat bushokje er is ongeveer 5 jaar dus staat daar een fiets en is nooit meet weg daar gegaan duss mag je die meenemen nee gewoon laten staan mischien komt er wel iemand hem morgen ophalen en wat dan als hij er niet meer staat dan is het gestolen dus dan ben je een dief als je het meeneemt en als hij in de weg staat mag je het verplaatsen
groetjes