Welk regenpak raden jullie me aan?

Ik fiets altijd naar mijn werk, en dat is zo'n 20 km.
Dus 40 km heen en terug.
Ik heb nu zo'n FJS van de Action, omdat die zo goed uit de Vara Kassa-test kwam.
Maar voor mij is dit een echte miskoop geweest: ik kom daar op zo'n afstand net zo nat uit als dat ik 'm niet had aangetrokken. Van het zweet dan, wel te verstaan.
Dit pak ademt totaal niet, en bovendien is de rits het nu na een half jaar aan het begeven.

Nu wil ik dus een pak wat goed ademt, goed droog blijft en soepel zit. En ook stevig is, zodat het lang mee zal gaan.

Wat zijn jullie aanraders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
4.9K

Antwoorden (8)

AGU is wat mij betreft erg goed.
Deze pakken ademen goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn ook eerder goed getest
Regenpak van The North Face type Hyvent. Kost je een rib uit je lijf maar ademt en je blijft droog.

De broek die ik heb koste me 50-100 euro, daar krijg je een broek voor met ritsen op je heupen 30cm naar beneden, ritsen bij je voeten tot je knie. En met klittenband op je heupen en enkels. Afsluitende flappen over de ritsen etc.

Hierin zweet je absoluut niet, tenzij het erg warm weer is, je trekt immers een tweede broek aan. Ik gebruik hem inmiddels al 5 jaar, zonder enig probleem.

Let er wel op als je regenkleding gaat wassen (ook dure) dat je inboet op de waterdichtheid. Dit komt omdat de kleding is behandeld met een bepaald impregneer wat het extra waterafstotend/dicht maakt. Bij wassen was je dit er (deels) uit. Je kan hem dan wel inspuiten maar dat is toch anders, je zult dan iets eerder een zweet effect kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de Flexotane van de Boerenbond. Zo dun en soepel als een T-shirt. Echt geweldig. Het tocht ook niet, want het is gemaakt als een overall.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pakken van Helly Hansson zijn uitstekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik rij per dag iets meer dan 30 km (heen en terug) en ik heb laatst een regenpak van het merk Niagara (moest het even opzoeken) voor 39,95 gekocht via de website:buienradar.nl schop.
Ik ben er erg tevreden over en blijf van binnen én buiten droog.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik draag een gewone regenbroek maar als jas een motorjas,deze is volledig waterafstotend en winddicht.

Vroeger droeg ik een windjas deze is even goed en minder duur dan een motorjas maar minder beschermend
indien je zou vallen.

Je kunt deze ook kopen met korting wegens verbouwing of solden.

Altijd raadzaam om eens rond te zien en te vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
merk zegt niet alles hele dure kunnen goed ijn maar ik heb er een van de zeeman werkt fantastisch en ik fiets 13 km enkele reis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook hele goedkope zakken kopen waar je dan precies in past