Kan het kwaad om zonder lamdasonde op een scooter te reiden?

Ik heb nou ongeveer een maand geleden een stukje gereden zonder lambdasonde (ongeveer een kwartier) ik wist niet precies wat dit was en zonder klonk die luider dus vandaar dat ik dit had gedaan. Nu heb ik het gevoel dat mijn scooter slomer rijd en minder snel optrekt. Hij reed voorheen 69 precies en nu rij ik 60. Het scheelt niet veel maar als het door de lambda komt zou ik het toch zonde vinden. Weet iemand of het kort reiden zonder lambda invloed kan hebben op de snelheid en of dat deze nu kapot kan zijn?

11 maanden geleden
2.6K
Vortexxx
11 maanden geleden
Je terugkoppeling naar de ECU gaat niet goed, dus je motormanagement grijpt ergens in, dat het luider klinkt is logisch, je hebt feitelijk nu een gat in je uitlaat zitten, gewoon terugzetten, anders moet je de ECU zodanig aanpassen dat de waarden uit de Lambda sonde genegeerd worden. Als je wil dat je brommert meer lawaai maakt tijdens het rijden dan moet je iets aan de demper doen of een Akrapovic uitlaat installeren.
Pieterke
11 maanden geleden
Heerlijk zo'n scooter die een enorme herrie maakt en te hard rijdt. Vooral als ze ook nog op het trottoir rijden, door rood rijden, een straat in rijden waar ze niet mogen in rijden. Ik geniet er dagelijks van. Ga vooral zo door.
tinus1969
11 maanden geleden
69? Dat is illegaal -en je bent waarschijnlijk ook onverzekerd. Vooral dat laatste kan een duur grapje worden.
Rifast
11 maanden geleden
Ik ben wel verzekerd. Ik heb hem nieuw gekocht en hij reed deze snelheid al
Rifast
10 maanden geleden
Vortexxx hoe los ik dat op?
erotisi
10 maanden geleden
Wat is het nut om een scooter meer lawaai te laten maken. Dat wekt toch alleen irritatie op en die demper zit er toch niet voor niets op.

Geef als eerste antwoord