Ik heb een nieuwe piaggio zip 2t maar ik vraag me af hoe ik moet tanken? moet ik mengen met 2t olie?

In mijn piaggio zip zit onder de zadel een dop met Gasoline en een dop met Olie. Moet ik dus in bij olie apparte 2t olie toevoegen voordat ik ga rijden?

een jaar geleden
2.7K
ronron1212
een jaar geleden
Olie is voor de smering van de motor niet om op te rijden. De meeste rijden op euro 95 maar waarom heb je het niet gevraagd aan de verkoper.
jc54
een jaar geleden
Bij een nieuwe scooter/brommer krijg je ook een handleiding. Hierin staat o.a. ook hoe en wat je moet tanken.

Antwoorden (2)

Je hoeft niet zelf te mengen; de scooter mengt zelf een vleugje 2t olie bij de benzine die de motor ingaat.
Je hebt het goed begrepen: je hoeft wat de 2t olie betreft inderdaad alleen maar te zorgen dat het olietankje nooit echt helemaal leeg raakt want als dat bij draaiende motor gebeurt dan gaat het onmiddellijk serieus fout.
een jaar geleden
Ja, bij een Piaggio Zip 2T moet je benzine mengen met 2T olie. De verhouding is meestal 1:50, dus 1 liter olie per 50 liter benzine. Je kunt speciale 2T olie kopen bij een scooterwinkel of tankstation. Tanken doe je door de benzine in de daarvoor bestemde tank te gieten.
9 maanden geleden