Is er een minimum leeftijd om een scooter te mogen kopen?

een jaar geleden
2.4K
Amadea
een jaar geleden
Geen leeftijd, maar zolang je minderjarig bent is het wel nodig om aan de verkoper te bewijzen dat jouw ouder(s) daar toestemming voor geven.
jc54
een jaar geleden
@Amadea; Denk je dat een adverteerder op marktplaats, of een adverteerder in een lokale krant vraagt om een legitimatiebewijs of een briefje van de ouders?

Antwoorden (2)

Nee, voor het kopen en bezit is geen minimum leeftijd, voor het berijden op de openbare weg wel.
een jaar geleden
Nee. Voor het kopen en bezitten geldt geen leeftijd MAAR
elke scooter met kenteken dient METEEN verzekerd te zijn, hiervoor doen je minimaal 16 te zijn.
Voor het berijden van de scooter dien je minimaal 16 te zijn en je moet minimaal een bromfietsrijbewijs hebben.
een jaar geleden
jc54
een jaar geleden
@alex52889; Op eigen terrein of een cross-circuit geld de minimum leeftijd niet/minder. Ook de "verplichte" verzekering is daar niet van toepassing.
Als er in wedstrijdverband gereden wordt, gelden weer andere regels.