Is er een bepaald aantal km dat een agent jou mag laten terug rijden naar een rollebank?

Ik was onderweg naar werk op mijn scooter toen een agent mij vroeg om terug te rijden naar de rollebank. Ik had al haast en was al een stuk onderweg om vervolgens een heel stuk de verkeerde kant op te rijden om dat daar de rollebank stond. Was benieuwd of er niet een bepaalde radius is waarin ze je mogen aanhouden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.9K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat vind je een heel stuk? 100 meter of 10 kilometer?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het was 1.9km dus dat is best een stukje als je het 2 keer moet rijden voor niks
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Blijkbaar had de politie reden om je naar die rollerbank te dwingen, onderzoek te doen, dus niet helemaal "voor niets"....

Antwoorden (2)

Ja dat mag hij hij kan je zelf sommeren om er naar toe te rijden dus dwingen.
Nee er is geen bepaalde afstand
Toegevoegd op 14 maart 2022 18:52: tekst
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
De vraag is niet hij de VS mag sommeren, maar of er een maximale afstand is.
Er is niet een vastgesteld aantal kilometer, maar het is wel zo dat de gevraagde aktie redelijk moet blijven. Bovendien moet de agent het maximale doen om de overlast van zijn controle te beperken.
Wat redelijk is, dat ligt aan de omstandigheden.

Om er een zwart-wit voorbeeld van te maken: als jij verdacht wordt van dood door schuld omdat jij met een flink opgevoerde brommer een ongeluk hebt veroorzaakt dan is de de redelijke afstand een stuk langer dan in het geval van een geplande controle.