Wat kan ik doen tegen een gepolijste, matte Vespa kap?

Hoi, er is een idioot geweest die tijdens een reparatie van me vespa sprint een stuk van de voorkap zo maar heeft gepolijst... ik was natuurlijk boos op hem maar hij vertelde me dat het met de weer etc van zelf weg gaat na een tijdje, we zijn 4 maanden verder en het glanst nog steeds... Iemand die tips heeft om de glans weg te krijgen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Neen een plukje fijne staalwol (geen grove stalen pannenspons want die geeft krassen, maar echte fijne mat-grijze staalwol). Kan je kopen bij de supermarkt. Maak dat nat en wrijf dat zachtjes over de glanzende lak. Naderhand nog wat fijn bij-polijsten met Cif (of Jif of hoe dat heten mag). Je zult ongetwijfeld weer een mooie matte tint krijgen.
Probeer bij het wrijven steeds een beetje dezelfde druk te geven.