Hoe kan je dashboard smelten van de scooter?

Ik rijd een scooter met blauw kenteken. Zojuist mee gereden, temp is al erg gedaald en zon zo goed als weg. Tijdens het rijden ging de kilometer teller ineens trillen, toen ik later stil stond zag ik dat de wijzers en waar de kilometers geteld worden gesmolten zijn en vast zitten. Hoe kan dit? Ik neem niet door het windscherm want ik stond niet stil en rees vooral in de schaduw

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan toch alleen door warmte.
Vandaag was het ook extreem warm.
stel dat je de scooter parkeert in de zon, met windscherm, 23 graden. Dan kan het al gebeuren, doordat het scherm fungeert als loep.
Vandaag was het op plaatsen in de zon 37 graden (gaf temperatuurmeter aan in auto).
Dan heb je geen zetje nodig van een windscherm. https://www.centraalbeheer.nl/magazine/in-het-verkeer/gesmolten-kilometerteller-scooter-windscherm
americanmuffin
4 jaar geleden
Oké en dus ook als je rijd op de dijk met veel wind en ongeveer 22 graden?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Stond er echt geen zon op het scherm. Kan ook een hoek gemaakt hebben op de teller.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan zelfs als de zon van de achterkant komt.
https://www.facebook.com/Scooterspot/posts/voorkom-een-gesmolten-km-tellerdashboard-%EF%B8%8F%EF%B8%8F-kijk-op-onze-website-voor-handige-ti/2164556626894633/
americanmuffin
4 jaar geleden
Er heeft wel zon opgestaan maar steeds voor een seconde het was om en om zon en schaduw daarom snap ik er ook niks van. Ook heb ik er vanmiddag meegereden toen het nog wel warm was en toen is er niks gebeurd, vanavond in eens gebeurd
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel vervelend voor je. Heb je misschien voor je ging rijden de scooter in de zon gehad? Of was dat deel nog erg warm?
Het vervelende is dat je het niet meer terug kunt draaien. Ik zou wel die tip gaan gebruiken van de tweede link. Dat je de boel afdekt.
Ben bang dat je het niet vergoed krijgt.
Succes :-(

Antwoorden (1)

Je stelt deze vraag op een van de warmste dagen van get jaar.... de eerste gedachten gaan dan ook uit naar die richting. Toch is dat vreemd. De scooter zou gebouwd moeten zijn met ook dit weer in gedachte. Ik kan de details niet zien en durf daarom de warmte van de zon ook niet uit te sluiten. Toch denk ik meer aan een technisch mankement. B.v. aan kortsluiting in de elektrische bedrading in je dashboard. B.v. omdat er isolatie van een kabeltje wat is gaan smelten of los is gaan zitten en zo contact heeft gemaakt met andere elektronica.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lijkt mij ook het meest aannemelijk. +