Het ventiel van mijn achterband is te kort, hoe pomp ik deze op?

Het ventiel van mijn achterband van mijn tomos is te kort om op te pompen bij het tankstation. Hoe krijg ik nu lucht in mijn band? Het is een gewoon autoventiel.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee dat had ik geprobeerd
ronron1212
4 jaar geleden
Denk dat je ventiel er niet goed in zit draai hem los en trek het ventiel omhoog en hou hem omhoog terwijl je hem weer vast draait.

Antwoorden (2)

Koop verloopnippelstjes (zie Url)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen, weet je zeker dat dit werkt?
Bordensteker
4 jaar geleden
Dit werkt zo zéker niet.
Met zulke verloopnippels bereik je alleen dat je een band met een fietsventiel (die heb jij niet) met behulp van een ándere soort pomp (bedoeld voor een autoventiel) kunt vullen. Het staat ook in de beschrijving: “Verloopnippel voor fietsventiel 3-delig”.
Inekez1
4 jaar geleden
+
De set in de link bestaat uit 3 verloopstukjes. Eén daarvan is van autoventiel naar fietsventiel en past op je huidige ventiel. Dan kun je de band oppompen met een gewone fietspompaansluiting, of er nog een stukje opdraaien om weer van fietsventiel naar autoventiel te gaan zodat je bij de autobandenpomp terecht kunt.
Je zou voor dit geval een ventielverlengstuk voor een autoventiel kunnen gebruiken! Zoals deze:
https://www.myxlshop.nl/j-s-ventiel-verlengstuk-voor-auto-motor-en-scooter.html?id=49405180&gclid=EAIaIQobChMI15jl9PSS4gIVGOh3Ch0kRApsEAQYBiABEgIs6vD_BwE
Of
https://www.cheaptech.nl/myxl-ventiel-verlengstuk-voor-auto-motor-en-scoote.html?id=126125510&quantity=1 Ik denk dan aan de 45 graden versie, art. 8460340