Hoort het zo dat je bij een bromscooter een klotsend geluid hoort?

Ik heb een scooter gekocht die net ongeveer een half uur geleden is binnengekomen. Ik mag er nog niet op rijden tot de 26e (als ik dan mijn AM rijbewijs haal). Nu weet ik dus niet of dit hoort.. De scooter maakt tijdens het bewegen namelijk een heeel duidelijk klotsemd geluid dat ongeveer onder het zadel vandaan komt. Ik vroeg mij af of dat normaal is (bijvoorbeeld de brandstof) of dat je dat niet hoort te horen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ozewiezewozewie...
Het oliereservoir zal volgens mij niet zo hard klotsen aangezien de olie een hogere viscositeit heeft (stroperiger).

Antwoorden (1)

In een gedeeltelijk gevulde brandstoftank zal de inhoud inderdaad een klotsend geluid kunnen maken.
Als je de tankdop openmaakt, zal dat klotsend geluid waarschijnlijk anders gaan klinken, en dan weet je dus dat het normaal is.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
(+)
Mooie tip over het openen van de tankdop.
Het kan overigens ook het oliereservoir zijn.