Moet je belasting betalen over een brommer die je niet gebruikt?

Moet je belasting en verzekering betalen over een brommer die in je schuur staat en die je niet gebruikt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
ronron1212
5 jaar geleden
Dan moet je hem schorsen

Antwoorden (2)

Als u besluit uw brommer voor langere tijd niet te gebruiken, dan kunt u deze schorsen. Tijdens de schorsing hoeft u niet te voldoen aan de WA-verzekeringsplicht. U moet wel zelf uw verzekering opzeggen.

Een schorsing duurt maximaal 1 jaar. Na 1 jaar loopt de schorsing automatisch af en moet u direct weer voldoen aan de WA-verzekeringsplicht. U kunt ook de schorsing verlengen.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Aanvulling: Je betaalt belasting, behalve als je zelf die brommer schorst. Niets doen = geld betalen.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Op de bromfiets zit geen belasting. Alleen verplicht WA verzekering. Tenzij je de brommer geschorst hebt.
Je moet altijd een Wa-verzekering hebben als je een scooter gebruikt. Maar als je hem voor een lange tijd niet meer zal gebruiken kan je die scooter schorsen. Maar om heel eerlijk te zijn. Om een scooter te laten schorsen en later weer terug te zetten zal je meer kosten dan de wa-verzekering