mag je op een vespa die 45 km/h kan zonder helm rijden?

stel je hebt een brommer van die 45 km/h kan en je blijft 25 km/h of zachter rijden. mag je dan zonder helm op rijden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het zal je maar gebeuren dat je met 25km per uur word aangereden door een auto die je even niet zag.
Met je hoofd op straat of stoeprand. Voor de rest van je leven een hersenbeschadiging.
En dat alleen maar omdat je denkt dat een helm niet lekker zit.
Heb je al eens een helm gepast?
Ga alsjeblieft naar een speciaalzaak waar je meerdere helmen kunt passen. Koop er een die wel lekker zit. En gebruik hem dan ook. Ook als je maar 25 rijd. Bovenstaand verhaal is waar gebeurt. Een vriendin heeft een hersenbeschadiging voor altijd. Omdat ze geen helm ophad op haar snorscooter.

Antwoorden (2)

Nee, want het valt niet te controleren of je 25 rijdt en blijft rijden.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
wat als je het wel doet. hoe duur is de boete en na hoeveel keer word je rijbewijs ingenomen? en zullen ze een boete geven als je een helm bij je hebt maar niet op hebt? want een helm lijkt mij niet echt fijn zitten.
TurfGraver
5 jaar geleden
90 euro (exl. Admin kosten).
Met je bakkes over de straat schuren is ook niet fijn...
Erna55
5 jaar geleden
@Maarten4356:
Je zegt : " ...want een helm lijkt mij niet echt fijn zitten.....
Zonder dat je een goede helm gepast hebt, "lijkt" het je niet echt fijn te zitten,
daarom wil je weten welke straf erop staat.
De straf kan zijn : hersenbeschadiging.
Mag absoluut niet, staat geregistreerd als bromfiets en niet als snorfiets, je kan hem wel om laten bouwen, maar dan moet je hem éérst laten keuren bij het RDW (€65) en een NIEUW, BLAUW kenteken aanvragen, pas als je die heb (en je kenteken bewijs) mag je zonder helm. ;)