Zit er verschil in je voor en achterband als de maat hetzelfde is?

Zit er verschil in je voor of achterband
Zoja waar kan je dat aan zien de banden hebben alle twee dezelfde maat 12-70-12

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Nee. Geen verschil.
TurfGraver
6 jaar geleden
Altans bij autobanden. :)

Antwoorden (2)

Voor- en achterbanden zijn niet verschillend. Je kunt ze naar believe voor of achter gebruiken.
6 jaar geleden
In de banden op zich zit geen verschil. Maar zodra ze op een velg zijn gemonteerd, praten we over wielen. Hierin zit wel degelijk een verschil voor wat betreft de looprichting van de band. De mogelijkheid bestaat dat het profiel van de band dan tegengesteld loopt aan de rijrichting, wat bij nat en glad weer niet ten goede komt voor een juiste grip op het wegdek