Ik zou je een Vespa niet aanraden met een lengte van 1,50 mtr. Zolang je rijdt is het geen probleem, maar je komt beenlengte tekort om beide voeten op de grond te zetten als je moet stoppen. En op één been staan terwijl je wacht raad ik af, daarvoor is een Vespa met een gewicht van rond de 100 kilo te zwaar en is er dus een groot risico op omvallen.

Ik snap dat een Vespa een mooie scooter is (heb er zelf ook een), maar ik kom met 1,73 maar net bij de grond. Er zijn scootermerken die kleinere modellen hebben en die zijn vrijwel zeker ook goedkoper in zowel aanschaf als verzekering.