Voor even switchen naar All-Risk verzekering om mijn schade te vergoeden?

Mijn Zwarte Vespa Sprint is gisteren helaas omgevallen door de wind en heb jammer genoeg maar een WA verzekering.. ik krijg dus niets vergoed. Is het mogelijk om voor even te switchen naar een All-Risk verzekering, de schade op te geven (na een tijdje) en dan weer terug te gaan naar een WA verzekering? Wat is het beste wat ik kan doen. Het gaat om lak schade.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
En maar hopen dat de schade expert het niet opvalt als hij komt kijken naar de schade...
Anders wordt het moeilijk om je Vespa waar dan ook, op welke manier dan ook te verzekeren.
Naast dat ze mogelijk foto's willen hebben van de scooter op moment dat je hem afsluit. ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is fraude. Plus dat een expert echt wel ziet of de schade al even geleden is. Een goede kan het zelfs na welen al zien. Corrosie en vuil in de krassen bv. Dan be je echt helemaal de sjaak en heb je geen verzekering meer. Die kicken je er uit namelijk. Misschien doen ze ook wel aangifte van fraude. Plus dat door dit soort "grapjes" voor iedereen de premie hoger wordt. De verzekeringsmaatschappijen moeten het gemiste geld toch ergens van daan toveren. Doe dus maar niet he.. Is niet zo netjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@ImTheWhzil, Hoe krijgt u het verzonnen.Voor de manier van handelen is in het wetboek van strafrecht een speciaal artikel opgenomen. omschrijving. Onder andere valsheid in geschrifte zoals bij verzekeringsfraude voorkomt.
Het is een zwaar misdrijf op grond van artikel 225 punt 1 en 2
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2016-07-01#BoekTweede_TiteldeelXII_Artikel225

Antwoorden (1)

Wat jij voorstelt is fraude. Dat mag (en dus kán) niet.

De verzekering dekt alleen de schade die is opgelopen in de verzekerde periode. Jouw schade is van vóór de verzekerde periode en valt dus niet onder de verzekering van een nog te openen 'all-risk polis'.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat klopt, maar we weten allebei dat verzekeringsmaatschappijen zelf de grootste oplichters zijn. De kans is vrijwel nihil dat ze me hiermee zouden pakken. Dus ik twijfel of ik dit zou doen ja of nee. Anyways, misschien een meer subtielere aanpak dan maar. Heb je ervaring met schade te verwijderen haha?
TurfGraver
7 jaar geleden
Jij licht de verzekering op en dus gaan zij weer de klanten (verder) oplichten.
Indirect licht jij dus de klanten (jij en ik) van de verzekering op....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U gaat ervan uit dat niet alleen u maar óók Ozewiezewoze weet dat Verz.Mij de grootste oplichters zijn. Waarop baseert u dat? Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten. U doet zelf een voorstel dat als verzekeringsbedrog of fraude wordt aangemerkt. De boetes kunnen oplopen tot € 3.000 en tevens dat u zich bij de rechte moet verantwoorden.
Indien de verzekeraar de fraude bemerkt bij de indiening van een schade is de verzekeraar geen uitkering verschuldigd. Ieder recht vervalt
De Verzekering zal per direct worden opgezegd en de fraude wordt in een centraal register vastgelegd.
paulus811
7 jaar geleden
Dat iets niet mag is iets anders dan dat het niet kan.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Toegegeven: het kan niet... legaal :-)
paulus811
7 jaar geleden
Hoe fout de vraag misschien ook is, bij een ziektekostenverzekering doen we het vrijwel allemaal. Zodra we een klacht hebben die geld gaat kosten, switchen we per 1 jan van verzekering, pakket of eigen risico. De verzekering draait dan op voor klachten die er al waren. Ik moet binnenkort een kleine ingreep ondergaan en heb het eigen risico van 865 naar 365 teruggezet, daar is niets illegaals aan, maar in feite niet heel anders dan schade aan een Vespa.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@paulus811, dat ligt iets anders. Eigen risico verlagen betekent ook premie verhogen. De Zorgverzekeraars melden dat het verstandig kan zijn het verhoogd vrijwillig eigen risico te verlagen. Bijvoorbeeld wanneer u verwacht de komende periode meer gebruik te maken van zorg. Er staat niet: indien u al weet.
Dan moet men nog oppassen:
De startdatum van een behandeling bepaalt in welk jaar het eigen risico verrekend wordt. Als je bijvoorbeeld in december 2016 de klachten al bekend zijn en in 2017 verder voor wordt behandeld kan het zo maar gebeuren dat de kosten verrekend worden met het eigen risico van het jaar 2016.
Niet elke afspraak of behandeling wordt apart betekend. Ze worden vaak als DBC ((Diagnose Behandeling Combinatie) gedeclareerd. Als je de WA of Allrisk verzekering wijzigt moet je dus minstens liegen over de datum, plaats en oorzaak van de schade. Eén leugen kost zeven leugens om hem in stand te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet elke afspraak of behandeling wordt apart berekend.