wat wordt er bedoeld met scooter leasen?

Ik wil graag een scooter kopen maar het bedrag eenmalig betalen is nogal wat. Zo heb ik dus hier en daar wat over "scooter leasen" gehoord. Is dit te vergelijken met een soort "termijnbetaling"? Dat je per maand een bedrag betaalt totdat de scooter volledig afbetaalt is? Of zit ik er helemaal naast?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een scooter leasen is niets anders als dat je een scooter koopt op afbetaling. Je kan zelf kiezen in hoeveel maanden je wilt afbetalen. Meestal kan je ook versneld boetevrij afbetalen. Houd er wel rekening mee dat er in het maandbedrag renteopslag zit.

Op internet kan je legio aanbieders vinden. Reken er wel mee dat het rentebedrag dat je over de nog uitstaande lening moet betalen fors is. Ik zag een aanbieder die heel eerlijk in een staatje vermeldde hoeveel het maandelijks te betalen bedrag is over 1, 2, 3 ,4 of 5 jaar. En er ook bij vermeldde dat er 14% rente betaald moest worden. Bij de huidige rentepercentages is deze te betalen rente natuurlijk absurd hoog. Maar als je nu geen geld voor aankoop van een scooter hebt, maar wel bijvoorbeeld € 80 per maand kan en wil betalen gedurende 4 jaar (waarde scooter € 3000), zou scooter leasen een optie kunnen zijn.