Welke navigatie moet ik gebruiken voor een bromscooter en hoe monteer ik mijn telefoon?

Ik zie een aantal vragen van een paar jaar oud met onduidelijke antwoorden.
Ik ben dus in het bezit van een BROMscooter en wil graag navigatie hiervoor.

Echter kan ik niet de routes van auto's volgen omdat ik niet op de snelle wegen mag, ik mag ook weer niet de routes van fietsers volgen omdat ik niet op een fietspad mag, enkel op een fiets- bromfietspad.

Is er een app die hier rekening mee houdt?

Tevens: Is er al iets uit om je telefoon op je scooter te kunnen monteren? Ik vind alleen setjes om het op een fiets te monteren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De meest geschikte manier is om de route van fietsers te volgen. Dan kan je waar mogelijk de gewone weg op.
De wegen waar je met een scooter rijd liggen bijna altijd naast een fietspad, dus je zal zonder overtredingen je navigatie kunnen volgen.
De navigatie voor auto's volgen is geen goed idee. Je zal veel 60kmh zones tegen komen buiten de bebouwde kom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik hiervoor een polsband: http://nl.aliexpress.com/category/200003130/armbands.html

Antwoorden (1)

Er is niet echt een navigatiesysteem/app die hier echt geschikt voor is. Autonavigatie met 'snelwegen vermijden' of fietsnavigatie zijn de opties. Afhankelijk van waar je rijdt kun je hier een keuze uit maken.

Wat betreft de bevestiging, er bestaan telefoon houders voor het schroefgat van de spiegel, hiervoor zal je dus een spiegel moeten opofferen.
Wat beter is is de bevestiging aan de poot van de spiegel, hetzelfde idee als de telefoonhouder voor fietsen maar dan anders. Zie de afbeelding.

Door op Google te zoeken naar 'scooter/moped phone mount/holder' kom je al heel ver.