Moet je met een bromfiets bij een zijweg gas afnemen of stoppen?

Moet je als je een zijweg tegen komt afremmen of stoppen? En is dit anders op een voorrangsweg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij een gelijkwaardige kruising heeft verkeer van rechts altijd voorrang, tenzij anders aangegeven! Op een voorrangsweg heb jij altijd voorrang, degene die dan van rechts komt moet dan wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet verkeer van rechts heeft voorrang maar bestuurders van rechts (dwz voetgangers dus niet).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
inderdaad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lol nou nooit REMMEN in een bocht! Dat sowieso!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar moet je nou gas terug nemen zodra je een kruising/zijweg nadert?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, alleen bij gelijkwaardige kruisingen. O.a. in 30km zones. Op voorrangswegen hoef je niet te remmen, want je hebt voorrang (is ook veel te gevaarlijk).