Waarom trekt mijn scooter moeilijk op na het afremmen?

Wanneer ik bijvoorbeeld 45 rij op een lang stukje, en ik moet opeens afremmen voor een invoegende auto. wanneer ik dan van bijvoorbeeld 15 km/pu wil optrekken blijft die heel lang haken op die snelheid terwijl ik volgas geef.

dit gebeurt ook wanneer ik stil sta bij een stoplicht, dan blijft die een paar seconde haken op 15km/pu en trekt die geleidelijk op naar de max.

het is een peugeot vivacity

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Lichtere rolletjes in je scooter stoppen of rolletjes vervangen is meestal de oplossing

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je scooter opnieuw af laten stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk blijft je rem hangen en gaat deze pas heel langzaam weer los. Controleer je remmen en remleidingen of laat dit doen.