Waar laat je je helm als je bijvoorbeeld naar de stad gaat?

Ik heb sinds kort een brommer gekocht en ik heb er heel veel plezier mee. Het enige waar ik mee zit is dat ik niet weet waar ik mijn helm moet laten als ik bijvoorbeeld naar de stad ga. Ik heb een kleine scooter dus de helm in de buddy is geen oplossing. Is het misschien mogelijk om hem achter bij een parkeergarage achter te laten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38K
ronron1212
9 jaar geleden
De meeste helmen kun je vast zetten aan je kettingslot.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Zoals Ronron zegt, zo deed ik het ook. Moet je wel even opletten dat je hem niet verkeerd ophangt als het regent. Mijn helm paste precies in een grote plastic zak van MediaMarkt, die zak deed ik erom als het regende.

Het beste antwoord

De manieren die ik ken en wel eens zie zijn:

- De helm vastmaken aan het kettingslot.

Hiervoor moet de helm echter wel een onderstuk hebben waardoor de helm vastgemaakt kan worden aan het kettingslot. Dit kan dus niet met alle helmen.

- Het riempje van de helm met het grote stuk als einde tussen de buddy.

Dit is ook de manier die ik zelf gebruikte als ik twee helmen meehad. Ik heb daar nog nooit problemen meegehad dat die werd gestolen.
Je helm heeft als het goed is 2 riempjes aan de onderkant waarmee je de helm dicht doet. Het ene riempje moet je in het andere riempje klikken als een soort gordel. Gebruik voor deze manier het riempje waar het andere riempje ingeklikt moet worden.
Dat riempje leg je zo dat de helm buiten je buddy is en het mechanisme van het riempje in je buddy. Als je nu je buddy dicht doet blijft je helm aan je scooter hangen. Deze is er niet van af te trekken.
Hij zou er wel afgeknipt kunnen worden maar dat is bij mij in de praktijk nog nooit gebeurd. Je hebt ook niet veel aan een helm die je niet vast kan maken doordat je het riempje hebt doorgeknipt. Overigens gebeurt zoiets in een parkeergarage nog minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou een topkoffer kunnen kopen waar je helm in kan:

http://www.marktplaats.nl/z/motoren/accessoires-koffers-en-tassen/topkoffer.html?query=topkoffer&categoryId=1893

Je moet dan wel eerst een achterdrager monteren en dan lan je de koffer op slot doen!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/accessoires-koffers-en-tassen/m825112767-topkoffer-shad-sh-29-liter-zwart.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan hem gewoon aan je stuur hangen en als je weer gaat rijden zet je hem op.
Je hoeft niet bang te zijn dat hij wegwaait of dat iemand hem pikt.
Gebruikte bromfietshelmen zijn één van de dingen die niet gestolen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas moet ik dat uit eigen ervaring tegenspreken :-(.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad en ik spreek ook uit ervaring...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een naieve opmerking. Alles wat los en vast zit wordt gejat dan wel gesloopt. Ik had een plastic pippi langkous poppetje aan mijn fietsstuur gebonden en een collega(!) heeft daar het haar van afgeknipt. Een helm kun je prima doorverkopen.
Je kan hem aan je fiets hangen/aan je fiets hangen en er een slot aan doen.

Veel plezier in de stad :)

Toegevoegd na 45 seconden:
Ik bedoel aan je bromfiets