Ik heb een Zip 4 takt, kan ik bij de benzine pomp net zoals bij een auto gewoon de slang ingedrukt houden tot hij afslaat of doet hij dat niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad. Het beveiligingsmechanisme zit namelijk op de pomp zelf. Zodra de benzinepomp tegendruk voelt slaat hij af, dit betekent ook dat de tank ongeveer vol zit.
Dus je moet de tankkop helemaal in de benzinetank steken en dan beginnen met pompen. Als de tank bijna vol zit en tegendruk voelt dan zal de pomp afslaan. De tegendruk word veroorzaakt doordat de benzine even hoog komt als het uiteinde van de tankkop.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er schoot me net nog een voorbeeld te binnen:

Denk bij het beveiligingsmechanisme aan een bad wat je vult met de douchekop. De douche stroomt dan net zolang door tot de douche merkt dat het het water hoger komt dan de douchekop.
Nu zit er op de douche natuurlijk geen beveiligingsmechanisme en zal het water blijven stromen, maar dit is bij de benzinepomp dus wel het geval. Dit is meer om uit te leggen wanneer de tegendruk precies optreed.