Vespa scooter matte kleur heeft op de kap lichte krassen hoe krijg ik ze weg?

Onlangs is mijn scooter omgewaaid daardoor zitten er lichte krassen op de kap. De kleur van mijn scooter is mat grijs, kappen zijn van metaal dus. Ik ben langs de brommerzaak geweest en ze gaven aan dat mijn hele kap opnieuw moet worden gespoten, dat zou het beste resultaat opleveren de kosten ervoor zijn rond 400-500 euro. Ik vind het zonde om zo veel geld te betalen om een paar kleine krasjes weg te halen. Heeft iemand tips hoe ik ze het beste weg kan krijgen? Ik heb ook al een stift gebruikt, deze zou krassen moeten verhelpen, maar dat werkt dus niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

De scooter polijsten, wat soms ook werkt is met tandpasta, klinkt misschien raar maar het helpt tegen kleine krassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De scooter met een professionele polijstmachine en middel polijsten zal kleine krasjes laten verdwijnen. Het is zonder foto lastig te boordelen, maar dat zou ik doen. Iedere goede auto detailer (mooi woord voor autopoetser) kan het voor je doen. Als je in de buurt van Rotterdam woont, polijst ik m (gratis) voor je. Ik heb een zwak voor Vespa en heb een professionele polijstmachine ;-)

Toegevoegd na 10 minuten:
Oei, ik had even over het matte heen gelezen. Dan werkt polijsten niet, want gaat het glanzen.