Mag mijn moeder mijn brommer rijbewijs aanvragen?

Ik ga de 14e op voor mijn brommer praktijk examen. Even terzijde latende of ik wel slaag!

Ik moet die maandag middag wel gewoon naar school, maar kan pas tijdens mijn schooltijd bij de gemeente terecht.

Is het dus mogelijk dat mijn moeder (met mijn ID en Praktijk/Theorie certificaat) een Rijbewijs voor me gaat aanvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
anneliez
10 jaar geleden
bel gewoon de gemeente even
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat kan niet, kijk of er een avondopenstelling is bij jouw gemeente of op tijden dat je niet op school bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste scholen geven hier wel een uurtje vrij voor, je moet je examen toch ook onder schooltijd doen?

Het beste antwoord

Nee. Dat moet persoonlijk. De ambtenaar moet kunnen vaststellen dat de persoon die voor hem staat dezelfde is als de persoon op de pasfoto en bovendien moet er een handtekening worden gezet die wordt ingescand voor het rijbewijs. Dat is ook een controlemiddel want de handtekening staat ook op het id-bewijs.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dan weet ik genoeg!

Andere antwoorden (2)

Wanneer rijles en rijexamen scooter, brommer of snorfiets?

U mag vanaf 15,5 jaar theorie-examen doen voor uw bromfietsrijbewijs. Slaagt u hiervoor? Dan mag u vanaf 16 jaar rijles nemen en praktijkexamen doen. Heeft u al een autorijbewijs of motorrijbewijs? Dan heeft u geen apart bromfietsrijbewijs nodig. Met een bromfietsrijbewijs mag u rijden op een scooter, brommer of snorfiets.

Vanaf 15,5 jaar theorie-examen bromfiets

U mag vanaf 15,5 jaar theorie-examen doen voor uw bromfietsrijbewijs. Slaagt u voor dit examen? Dan krijgt u het theoriecertificaat bromfiets. Dit certificaat is 1,5 jaar geldig.

Toegevoegd na 36 minuten:
Voor de duidelijkheid je moet het zelf ook aanvragen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is dit geen antwoord op deze vraag.
ronron1212
10 jaar geleden
Met je 14 de mag het nog niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met de 14e bedoelt de vraagsteller waarschijnlijk 14 april.
En niet als hij 14 jaar is.
Nee dat mag niet. Gemeentebeamte moeten de zwlfde persoon voor zich hebben als op de pasfoto in verband met kopiëren van paspoorten