Waarom bokt mijn scooter?

Mijn scooter bokt geregeld als ik wil wegrijden.
Het is zelfs zo erg dat ik de rem moet inhouden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk zijn je variorolletjes aan vervanging toe. Deze slijten en krijgen platte kantjes waardoor deze niet meer soepel aangrijpen tijdens het wegrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt dat hij beter wegrijdt als hij in de zon gestaan heeft.
Heeft warmte invloed op die rolletjes?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk persoonlijk eerder vocht omdat in de trommel waarin de rolletjes moeten aangrijpen oxidatie kan ontstaan. Maar zou kunnen wat je stelt. Mogelijk wordt de hardheid van het materiaal beïnvloed door de warmte. Denk dat je uiteindelijk beter af bent met nieuwe vario rolletjes (deze zijn los lever- en monteerbaar) en laat je geen nieuwe variator van ongeveer €100,00 aansmeren. M.v.g. TX
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had hier nog nooit van gehoord.