Hoe kan ik zelf de lekke band van mijn tomos repareren?

Ik heb een tomos standard snorfiets uit 2006 volgens mij. Nu heb ik weeeeer een lekke achter band. Nou kan mijn adresje waar ik altijd mijn tomos heen breng bij reperaties, waar ik de tomos ook heb gekocht, de tomos pas op dinsdagochtend ophalen. Komt mij niet zo goed uit.

Dus ik vraag me af, kan ik de tomos band misschien zelf repareren. Gaat het net zoals bij een fiets? Band van de velg lichten, binnenband eruit, gaatje opsporen, plakken maar?

Als het me zelf lukt zou wel mooi uitkomen, en het scheelt ook geld.

hoor het graag!

Antwoorden (3)

Een tip die mij ooit eens aan de hand is gedaan heeft mij al eerder uit de penarie gehaald. Bij Halfords hebben ze een spuitbus waarmee je een autoband weer dicht kan maken. Dit blijkt ook prima te werken op een scooterband. Sindsdien rijdt ik er nog steeds op rond.
Scheelt een boel ellende en lange wandelingen met een scooter aan de hand en dat alles voor 8,50
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
jc54
10 jaar geleden
Mooi, maar geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft hiervoor niet naar Halfords. Iedere benzine station verkoopt het ook. Jammer dat je vergeet te vermelden dat je wel eerst het object wat de lek veroorzaakt uit de buitenband moet halen. Persoonlijk vind ik het onverstandig om (na deze noodreparatie) hiermee door te blijven rijden. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie niet in waarom dit geen antwoord is. Als ik hier al weer een half jaar op rijdt is de band naar mijn mening toch echt gerepareerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb absoluut niet beweerd dat dit geen antwoord zou zijn. Heb er alleen een kanttekening bij geplaatst. Heb zelf 8 jaar met dat spul in m'n kofferbakje gereden( (Tyre's Leaks) en een paar keer gebruikt. Maar het blijft m.i. geen definitieve reparatie. Hierover mogen we toch van mening verschillen? Heb aan jouw antwoord ook geen waardeoordeel gegeven. Maar jij als jij het anders opvat dan ik bedoel is jouw opvatting hetgeen telt. Mvg. TX
Castle
10 jaar geleden
@tx, zou hij niet reageren op JC54?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uuhhh TegenXinnig....zou het kunnen dat mijn reactie gericht was aan jc54?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry. eb de eerste reactie over het hoofd gezien.
Inderdaad, werkt hetzelfde als bij een fietsband. Is alleen een beetje stugger.
Als je het gaatje opgespoorde en gerepareerd hebt, kijk dan gelijk ook de buitenband na, of er niet toevallig ergens een spijkertje of een glasscherf o.i.d. in zit.
Succes!!!
10 jaar geleden
Het werkt in grove lijnen idd als n fiets band geen pechbus erin spuiten er zit n binnenband in en dat wordt n rommel kan zelfs zorgen dat je n nieuwe buitenband nodig hebt gewoon binnenband plakken die rommel is voor tubeless banden