Kan ik een puch met een geel kenteken, die 35 km/u rijdt, laten omschrijven naar een blauw kenteken?

Zoals de titel al zegt, ik heb een Puch Maxi uit 87, deze heeft een geel kenteken, door ouderdom gaat deze 35-37 km/u, ik vroeg me af of het mogelijk is om deze brommer nu om te laten schrijven naar een blauw kenteken, zodat ik op het fietspad kan rijden en lekker geen helm op hoef. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ja, dit kan wel maar dat gaat niet zomaar. Jouw brommer rijdt nog steeds te snel om een blauw kenteken te voeren (snorfiets.) Je mag met een snorfiets nl. maar 25 km/h rijden. Het volstaat niet om dan maar minder gas te geven, nee, de motor moet zo afgesteld zijn dat je niet eens harder kúnt rijden dan 25km/h ook al zou je dat willen. Je zult dus de toerenbegrenzer aan moeten (laten) passen. Vervolgens moet de brommer opnieuw worden gekeurd door de RDW om te zien of de brommer aan deze voorwaarden voldoet. En natuurlijk ook aan de andere technische eisen. Als alles goed is krijg een goedkeuringscertificaat en kun je een blauw kenteken aanvragen. Alles bij elkaar moet je dan rekenen op een bedrag rond de €100 - €120.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke duidelijk! Bedankt!!

Andere antwoorden (1)

Citaat van een ander forum: "Herkeuren kan bij het RDW. Kost je een paar euro, je moet je bromfiets afvoeren (niet voor even, altijd) dmv. bijvoorbeeld een prop in de uitlaat, en verder moet je bromfiets voldoen aan het voertuigreglement."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!!