Brommer op andere naam als de verzekering, hoe zit dit?

hallo,
De brommer die op de naam van een kennis staat ,staat stil, ik ben van plan vaak op deze brommer te gaan rijden maar hij blijft op die persoon zijn naam staan. De brommer is (nog) niet verzekerd, dit wil ik op mijn naam gaan doen. Kan dit gewoon? En zijn zowel de brommer + ik volledig verzekerd als ik een ongeluk krijg? Of gaan ze dan moeilijk doen omdat de brommer op de naam van iemand anders staat als dat van de verzekering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

De verzekeraar vraagt bij het afsluiten wie de hoofdbestuurder is. Je mag de brommer dan wel uitlenen. Of je dat uiteindelijk wel of niet gedaan hebt is niet te controleren uiteraard. Als je van plan bent er veel op te rijden dan laat je 'm toch op je naam zetten? Voor de premie maakt t niet uit en dat is voor zowel jou als voor de verzekering wel zo relaxed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga er voor het gemak vanuit dat dit net zo is als bij een auto.
Ik heb laatst een verzekering afgesloten voor een auto die niet op mijn naam staat.
Dat mocht gewoon, geen probleem het gaat de verzekeringsmaatschappij niet om de eigenaar, maar om de hoofdbestuurder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kost geen extra moeite voor hun administratie. Het gebeurd vaker dat iemand niet de eigenaar is van het te verzekeren voertuig. Ook voor langere tijd.