Als je niet in Nederland woont, mag je in Nederland zonder rijbewijs op een bromfiets rijden:

"Het bromfietsrijbewijs is een nationaal rijbewijs. Het Nederlandse rijbewijs AM is dus alleen geldig in Nederland. Als u niet in Nederland woont, maar wel aan het Nederlandse verkeer deelneemt, geldt geen rijbewijsplicht. U mag dan in Nederland zonder rijbewijs op een bromfiets rijden."

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je wél in Nederland woont én een geldig Nederlands rijbewijs-B hebt, hoef je ook geen bromfietsrijbewijs te hebben.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk wel raar dat buitenlanders dus wel zonder rijbewijs bij ons mogen brommeren en de Nederlanders dat niet mogen.
Computoon
10 jaar geleden
Dat dacht ik (toen ik het zojuist las) ook. Ik begrijp de regel voor de mensen die een buitenlands autorijbewijs hebben. Als Nederlanders met B mogen 'brommeren', dan is het m.i. logisch dat buitenlanders met autorijbewijs dat ook mogen. Maar de ongelijkheid ontstaat tussen de niet-Nederlanders en de Nederlanders zonder autorijbewijs. (Maar hoeveel zullen dat er zijn?) Ze moeten natuurlijk nog steeds minimaal 16 zijn en een valhelm dragen. Dat dan weer wel :-)
Computoon
10 jaar geleden
Die mag inderdaad achterwege blijven. Vautje.