Mag je met je brommer tussen auto's door rijden als bijvoorbeeld het stoplicht rood is?

Ik kan er namelijk niks over vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Officieel mag het niet, zowel voor motoren als voor bromfietsen.
Het wordt echter gedoogd om in geval van file stapvoets tussen het verkeer door te rijden.

Ik doe het dan ook alleen als er echt een lange rij staat (alleen dan schiet je er wat mee op tenslotte) én er genoeg ruimte is om veilig langs te komen. Let dan op dat andere weggebruikers je zien aankomen, zodat ze niet schrikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hetzelfde als motoren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Motoren mogen dat ook niet.
Brommers ook niet. Die zijn nog langzamer dan de auto's ook, dus het is zeer hinderlijk als brommers dat doen. Fout antwoord.
Nee mag niet je moet gewoon achteraan aansluiten moeten motoren officieel ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het inhalen door motoren is enkel toegestaan in files.
Maar voor een verkeerslicht staan is geen file.
EN dan nog. Dan ga jij met je brommertje naar voren en kan de hele rij vervolgens achter je aan sukkelen omdat jij geen 50 mag. Wat is het nut om er dan voor te gaan staan? Als een auto een poepje gas geeft is hij bij je weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net wat je wilt, wordt gedoogd.