Als ik een stuk gereden heb met mijn scooter, dan is mijn uitlaat heel warm en "knettert" het een beetje vanbinnen. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Dat knetteren komt doordat je uitlaat heet word en de metalen krimpen en uitzetten, geeft geen problemen verder auto`s hebben het meestal ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt omdat uw motor slecht afgesteld is. Daardoor kan het zijn dat er onverbande bezinegassen in de uitlaat komen en daar ontploffen, vandaar die knallen en de hoge temperatuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slecht antwoord, de vraagsteller heeft het over NA het rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt niet helemaal wat je zegt.
Als hij rijd heeft hij er geen last mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok maar de oorzaak blijft in het een slecht afgestelde motor door voornoemde reden.
Dit is zeker normaal , Het bovenste antwoord kan een oorzaak zijn maar het kunnen ook de roetdeeltjes zijn die afkoelen in de uitlaat .

Een uitlaat wil bijna in geen mogelijkheid uitzetten .
zo hoog toerig is een scooter niet .