Mijn scooter (45km) staat buiten in de winter. Ik heb er een motorhoes overheen gedaan. Waar moet ik nog meer rekening mee houden?

De motorhoes hoort neerslag en vorst tegen te gaan, maar moet ik met nog meer dingen rekening houden zodat mijn scooter niet kapot gaat?

(En is het schadelijk om de hoes over een gloeiend hete uitlaat te hangen?)

Toegevoegd na 1 uur:
Ik blijf er wel mee rijden, circa 2 a 3 dagen in de week en dan 40 km per dag (20 km heen/20 km terug)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (4)

Ik zou de hoes niet over je hete uitlaat hangen. Je heb kans dat de hoes smelt en dat er gaten in komen. Vedder als je de scooter tegelmatig gebruikt is er niet veel aan de hand. Zou je de scooter een paar maanden niet gebruiken haal dan je accu er uit en zet die binnen, desnoods aan een druppel lader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik de scooter ongeveer 2/3 keer in de week voor lange afstanden (40 km per dag). Kan er niks kapot gaan als ik dan ineenkeer ga rijden na een nachtje vorst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets aan de hand, doe ik ook met mijn motor, vooral langere afstanden is erg goed zodat het blok goed warm kan worden. Alleen jezelf goed beschermen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja mezelf goed beschermen had ik inderdaad al wel door :D Erg koud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede kleding niet tegen alleen kou maar ook tegen eventueel vallen.
Handvatverwarming op 12 volt is ook erg lekker
Buiten hetgeen er al eerder is gezegd is het zinvol je scooter te beschermen tegen roest door pekel. Een hete uitlaat en een hoes is geen goede combi.

Voor wintertips zie bron;
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn de tips niet alleen voor diegene die hun motor/brommer in de winter in de stalling zetten? Ik blijf ermee rijden, ik zal het als toevoeging erbij zetten ;) Mijn fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad grotendeels voor overwinteren maar er staan ook producten tussen zoals speciale was die extra beschermt tegen pekel. Dat is pas de pest voor je scooter. Ook onderhoud van de ketting is erg belangrijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
wat er niet tussen staat is dat het raadzaam is om op droge dagen de hoes eens geheel te verwijderen om condens onder de hoes tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat de hoes ervoor zorgde dat er geen condens etc. onder kwam? Of hoe zit dat dan?
Ben er geen expert in haha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ondanks de hoes zal er vocht onder de hoes terechtkomen, denk aan bijvoorbeeld mistig weer. Zet je de scooter warm weg met de hoes eroverheen dan is er ook een kans op condens. Niet erg als je eenmaal per maand de hoes ff een uurtje weghaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het eenmaal per maand nog steeds nodig als hij 2x in de week circa 4 uur per x zonder hoes staat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee dan moet tie helemaal goed gaan komen. Hou trouwens rekening met de sneeuw als je een kuipruit heb. Bij een dik pak sneeuw komt er behoorlijk wat kracht op de ruit te staan. Ik borstel het er altijd ff af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen ruit, toch bedankt !
Buiten de hoes om , kan je ook :
De uitlaat invetten met silicone spray ( pekel vreet aan je scooter )
Alle kappen in de wax zetten .
alle bouten en schroeven met wd40 inspuiten zodat deze niet gaan roesten .

succes ermee