Hoe blijf je warm tijdens het rijden van een scooter in koude temperaturen?

Aangezien de wind voor een lagere gevoelstemperatuur zorgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Een heel oud, maar doeltreffend, middel is stop kranten onder je kleding.
Wielrenners en schaatsers doen het ook.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was nog wel van voor de tijd van fleece en andere moderne materialen en degelijke motorkleding, lang lang geleden
ik zelf vroeg dit vorig jaar ook aan een paar collega's en die zeiden dat hun een regenbroek/jas aantrokken.
heb ik zelf ook gedaan, ziet er niet uit maar houd de wind wel tegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een motorbroek van iemand gekregen, met van die kniestukken haha. Zag er best gek uit op mn scooter, maar bleef goed warm. Voordat ik die kreeg droeg ik een regenbroek en een maillot onder mn broek. Daarnaast als bovenstuk een windjack van Gaastra.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een windscherm schijnt goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een skipak heb ik al eens aangedaan en was lekker warm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik een skibroek en deze werkt helemaal super ga straks even een jas erbij zoeken en handschoenen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn 3 manieren om warm te blijven:
1. Jezelf trainen op koudere temperaturen :)
2. Jezelf kleden op koud weer
3. De scooter aanpassen op koud weer.

Ik ga in mijn antwoord alleen in op punt 3.

Afhankelijk van het merk en type scooter dat je hebt, zijn er de volgende accessoires beschikbaar die het rijden met koud weer een stuk comfortabeler maken:

Typeafhankelijk:
a. Windscherm
b. Beenkleed / Tucano Urbano

Universele onderdelen:
c. Handmoffels (soort handschoenen die je op de scooter bevestigd)
d. Zadelverwarming
e. Handvatverwarming