In theorie: ja. In de praktijk zal het lastig worden. Het aanvragen van rij-examens bij het CBR loopt namelijk via de rijscholen. En als ik een rijschool zou hebben, zou ik het bezwaarlijk vinden als een niet-leerling via mij het examen zou aanvragen. Niet vanwege de administratie maar omdat (volledig buiten mijn schuld) 'mijn' slagingspercentage zou dalen als de kandidaat niet zou slagen.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen het slagingspercentage telt, maar ze verdienen ook niets aan je. Ik heb op die manier mijn rijbewijs gehaald.
Had me op een rijschool ingeschreven, gevraagd of ze vast examen wilden aanvragen ivm de lange wachttijden, en gezegd dat ik niet meteen tijd had voor een les maar ze zou bellen. Toen mijn examenoproep binnenkwam heb ik ze gebeld, ze waren niet blij. Ik kon naar het CBR gebouw komen, ze zouden daar ook zijn.
Daar kreeg ik sleutels in mijn hand met de mededeling wat voor merk auto het was en de opmerking dat ik hun slagingspercentage naar beneden ging halen.
Ik kon met de examinator op de parkeerplaats op zoek gaan naar de juiste auto, de rijinstructeur bleef binnen. Toen ik in één keer geslaagd bleek te zijn waren ze helemaal woest...
Ze moesten mijn rijbewijs nog voor me aanvragen, toen ik dat bij ze kwam ophalen kreeg ik alleen een opmerking: "jij bent wel heel goedkoop aan je rijbewijs gekomen". Naderhand kon ik me wel voorstellen dat ze niet blij waren. Zij moeten ook leven van hun werk;)
Nee je moet toch minimaal 30 uur les ofzo hebben?