Waar zit de achteras en hoe kan ik zien wat het frame is bij een brommobiel?

Ik ga morgen voor een brommobiel kijken en zit me voor te bereiden door een checklist te maken met waar ik op moet letten.
Op brommobiel forums lees ik vooral dat je moet letten of het frame, en bij het type model waar ik voor ga kijken jdm titane vooral de achteras, niet doorgerot is. Dit kan je testen door uiteraard te gaan liggen en met een schroevendraaier ofzo tegen het frame en de achteras te tikken. ga je er niet doorheen, is het goed. Maar hoe kan ik die achteras en het frame vinden? Hoe ziet het eruit? wie helpt mij dit te visualiseren?

1.1K

Het beste antwoord

Achteras is hetgene waar je achterwielen op gemonteerd zijn en is te vinden aan de achterzijde.
Het frame is een alles omvattend woord voor het dragend gedeelte van het voertuig.
Dus waar je blok e.d. op rust, zie het maar als chassis bij een auto.

Toegevoegd na 4 minuten:
De bovenste foto is een afbeelding van een frame v.e. brommobiel.
De onderste is een voorbeeld van hoe een achteras eruit kan zien ( volgens mij is dit ook één van een dergelijk voertuig ).
Beide moeten gewoon gaaf zijn en zeker geen gaten vertonen ( tenminste niet op plaatsen waar deze niet horen te zitten ).
Laat je niet bedotten door dhz laswerk op een dergelijke achteras, op een achteras mag niet gelast worden.
Verrot is vervangen en niet repareren.