De uitlaat (sito plus) van mijn Yamaha Neos is lek. Als ik de uitlaat vervang voor een nieuwe sito plus moet ik mijn scooter dan opnieuw afstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp vervang je hem voor hetzelfde model. Dan hoef je niets aan je afstelling te doen. Immers, de afstelling is gebeurd toen je oude uitlaat nieuw was en die situatie creër je nu weer.
In theorie zou je je blok wél moeten afstellen bij een ander model uitlaat. Maar als je dat doet zou ik meteen álles aanpakken, uitlaat, luchtfilter en sproeier. Dan heb je er het meeste resultaat van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op het moment dat je een uitlaat vervangt voor een andere moet je bromfiets opnieuw afgesteld worden, tenzij dit er eentje is van hetzelfde type.

Je moet er wel rekening mee houden dat de scooter in eerste instantie wel anders zal lopen, je stapt namelijk over van een vuile uitlaat op een schone, de eerste 800 a 1000 km zal deze anders rijden, daarna is hij weer zoals de oude was, dan is eer weer een goede laag roet op afgezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een zelfde type sito plus uitlaat aandchaft hoeft dit niet, dit is soms alleen nodig indien je er een sport uitlaat (terugloop) op zet.
Zelf van origineel terugloop naar hogedruk niks aan de afstelling gedaan.
Dit geld dus meestal alleen voor terugloop uitlaten uit de duurdere klasses zitten vaak nieuwe rollen en trekveren. Maar bij het simpel vervangen van een gelijke uitlaat zal dit niet nodig zijn