Heb een scooter merk Vespa 50 van 1969. Heb een achterlampje van 5 amp 12 watt. Spring de hele tijd kapot. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het type lampje geen 12V en 5watt. Bij 12 watt en 5A kom ik op 2,4 volt. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk. Een 12 volt 5 watt lampje lijkt mij beter.

Het beste antwoord

Lijkt mij dat er ergens sluiting ontstaat. Controleer de bedrading naar je lamp, hoogstwaarschijnlijk maakt de bedrading ergens contact met het frame. Mocht dit niet helpem, zwakker lampje gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwakker lampje gebruikt

Andere antwoorden (1)

Ik heb het vermoeden dat de spanningregelaar defect is. Deze houdt bij elk toerental de spanning constant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad lijkt me de spanningsregelaar kapot.