Op bijgaande site vind je in ieder geval een gratis proefexamens met 15 voorbeeldvragen uit het CBR-bromfietsexamen. Eén hele week onbeperkt toegang tot alle vragen en oefeningen voor maximale voorbereiding op het CBR bromfiets theorie examen kost Euro 19,95.
Het praktijkexamen duurt in totaal 45 minuten, waarvan minstens 25 minuten op de openbare weg wordt gereden. In de folder van het CBR (zie in bron 2) kun je meer lezen over het theorie- en praktijkexamen voor bromfietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je ook nog lessen volgen?
En hoelang duurt het theorie examen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het theorie-examen duurt ca. 45 minuten en bestaat uit 50 vragen. Er zijn vragen met de antwoordmogelijkheden ja/nee, A/B/C en open vragen waar je een getal dient in te vullen. http://examencentrum.nl/theorie-examen/bromfiets.php. Het volgen van bromfietsrijlessen is verplicht, tenzij je in het bezit bent van een geldig autorijbewijs of motorrijbewijs. Je kunt pas praktijklessen volgen als je in bezit bent van het theorie-certificaat. Voor een voorbeeld hoe één en ander verder in het werk gaat zie:
http://www.verkeersschoolderidder.nl/Bromfiets-rijbewijs-halen