ik ben 16, Als ik op mijn bromfiets rij ZONDER rijbewijs, dan krijg ik een boete van 230 euro , heeft er ook andere gevolgen ?

Als ik op mijn bromfiets rij ZONDER rijbewijs, dan krijg ik een boete van 230 euro , heeft er ook andere gevolgen bijv. dat ik 5 jaar geen rijbewijs kan halen , want ik heb over 1 maand pas mijn praktijk voor bromfiets,.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja,rijden zonder rijbewijs kan zeer grote gevolgen hebben. zo zal de verzekering de door jou veroorzaakte schade compleet op jou gaan verhalen. dit kan zeer grote gevolgen hebben voor de rest van je leven.

door de politie betrapt worden op rijden zonder rijbewijs hoeft niet meteen dramatisch te zijn. tenminste als het bij 1 keer blijft. het wordt wel geregistreerd. word je vaker gepakt dan worden de boetes steeds hoger. bij de derde keer kan de officier van justitie al een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken eisen. bovendien kan je bromfiets bij de derde keer in beslag genomen worden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niets aan toe te voegen. +1
ronron1212
11 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Geen gevolgen, gewoon boete betalen, maar de boete is wel geregistreerd. Bij recidive kan de bromfiets in beslag worden genomen en zelfs vernietigd worden. Bij recidive kan er wel een vordering worden opgemaakt richting het CBR, dit zou nadelige gevolgen voor je kunnen hebben, maar dan moet je het wel heel bont maken. Hou er wel rekening mee dat je flink de pineut bent als je zonder rijbewijs betrokken raakt bij een ongeval, ook als je benadeelde bent.