De bromfietser mag ook niet een fietsstrook met doorgetrokken streep berijden. De snorfietser wel, want die moet de regels voor fietsers volgen.

De snorfietser moet de fietsstrook met onderbroken streep volgen. Deze is in beginsel niet toegankelijk voor bromfietsen.

De bromfietser mag de fietsstrook met onderbroken streep wél gebruiken als hij een auto wil inhalen die vóór hem op de rijbaan stilstaat om linksaf te slaan.

Het (tijdelijk) volgen van de fietsstrook met onderbroken streep mag ook als de bromfietser wil voorsorteren om rechtsaf te slaan. Hij mag hierbij het verkeer op de fietsstrook echter niet hinderen.

Bovenstaande manoeuvres zijn niet toegestaan voor de bromfiets als het gaat om een fietsstrook met een doorgetrokken streep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Een doorgetrokken asstreep mag hoe dan ook met een voertuig niet overschreden worden (behoudens stremming of noodgevallen). Maakt in principe niet uit welk voertuig of op welke weg / weggedeelte.