Mag er tijd tussen het overschrijven en het verzekeren van een bromfiets zitten?

Ik wil graag een bromfiets gaan kopen, dus die moet ik dan overschrijven (op mijn naam zetten). Nu heb ik gehoord dat je je brommer niet onverzekerd mag hebben staan (Ook mijn broer heeft een boete gekregen van €300+) want anders krijg je een boete. Maar als ik dan een brommer moet overschrijven, en ik verzeker hem dan pas na ongeveer een half uur. Is dat dan nog toegestaan?
Kortom, is er wel een bepaalde tijd dat je je bromfiets onverzekerd mag hebben staan op jouw naam wanneer hij net is overgeschreven? Dus dat ze je bijvoorbeeld een week de tijd geven de bromfiets te verzekeren. Hoe zit dit allemaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

je moet de bromfiets direct na aankoop in de verzekering gooien of anders direct schorsen. een belletje naar de verzekering is zo gedaan en kost dus niet veel tijd.

door de wetgever is niet expliciet aangeven hoeveel tijd je krijgt, om de verzekering te regelen. het moet natuurlijk een redelijke termijn zijn. maar tegenwoordig is zoiets via telefoon of internet zo te regelen, dus ga er vanuit dat het allemaal dezelfde dag nog rond moet zijn en in elk geval voordat je er mee gaat rijden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag direct rijden, want je verzekering gaat gelijk in.
Ik heb hem online afgesloten bij de Hema Verzekeringen was de goedkoopste en is gelijk geldig. Maar dat geld bij anderen ook zo.
Online kan je hem dan uitprinten.

Andere antwoorden (1)

Zolang je bromfiets niet op de openbare weg komt, hoeft deze ook niet verzekerd te worden.
Zodra je zonder verzekering op de openbare weg komt dan ben je strafbaar!