ik heb een snorfiets gekocht. nu blijkt het ding 38 te lopen met een topsnelheid van 41. Ben ik nu nog wel verzekerd?

Ik heb een meting gedaan met mijn eigen GPS, er zit zelf geen teller op. gekocht bij een betrouwbare dealer.
Topsnelheid was 41,7, maar ja wind mee soms flink heuvel naar beneden door een tunnel.
Ben ik nu niet meer verzekerd? En wat voor problemen heb ik nu op de rollerbank?

Toegevoegd na 11 uur:
Hoe kan het dat ik dan wel alle papier heb meegekregen bij de bromfietshandelaar. Blijkbaar is de snorfiets dus wel oke bevonden door het RDW? En dat terwijl de snorfiets harder kan. Hoe kan dit?

Antwoorden (3)

Op de rollerbank heb je nog correctie, die je met de gps niet hebt. Ze rekenen dus ong. 3km p/u minder. Om de topsnelheid te halen, moet je wel een poosje gas geven, dit doen ze niet heel lang op de rollerbank. En op de rollerbank rekenen ze ook nog van degene die erop zit, dan gaat er nog wat af. Kortom: ik denk dat je geen problemen hoeft te verwachten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze bij een aanrijding weten dat jij met 40 km/u reed ben je inderdaad niet meer verzekerd. Hier zullen ze echter niet snel achter komen.

Op de rollerbank kom je zeker WEL in de problemen en daarmee bedoel ik een boete. Een rollerbank heeft amper tot geen wrijving waardoor je binnen 10 seconde op zijn top zit. Als je dan een boete krijgt, krijg je een boete voor: 40 - 3 = 37 km/u. Dit is 12 km te hard dus krijg je daar een boete voor.
En vergis je niet, laatst moest er een oudere vrouw (60 ongeveer) op met een vespa (25 km/u) die op 45 uit kwam. Deze kreeg dus gewoon een bekeuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ie op de rollerbank tot 39 km loopt zit je nog goed