Wat is het verschil tussen een snor en een bromfiets?

Is het zo dat e net snor een blauw kenteken hebt (zonder helm) en met brom een geel kenteken (met helm) isdat zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahahahaha :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een kwestie van een klein streepje achter snor...

Antwoorden (2)

Technisch zijn beide voertuigen gelijk. Alleen de CDI (het electronische regelkastje) en de varioring (een ring die ervoor zorgt dat de snelheid niet hoger komt dan 25 km maken een bromfiets tot een snorfiets. Die varioring is er in 10 minuten uit en zorgt dat de snorfiets ineens 40 rijdt, daarom zie je vrijwel nooit snorfietsen die echt max. 25 rijden.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
En o ja, de kleur van het kenteken verschilt. Maar dat is slechts een kleurtje. Ook is niet van alle bromfietsen een snorvariant te koop en omgekeerd, omdat het fenomeen 'snorfiets' in andere landen niet bestaat.
Met een snorfiets kan je maar 25 km per uur rijden, je hoeft dus geen helm op en heeft een blauw kenteken.