Is opvoeren van een scooter verboden? En als je een scooter koopt die rond 60/65 rijd is dat dan erg?

Zoja, wat kan je eraan doen om langzamer te laten lopen als het strafbsar is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Max 25 op het fietspad helm niet verplicht maar aan te raden
Max 40 op de openbare weg MET helm en nummerplaat.
Opvoeren is altijd verboden en zeker niet aan te raden voor uw en anderen hun veiligheid. Verschillende onderdelen zijn daar niet voor aangepast, zoals de remmen, banden, enz.

U kan hem langzamer laten lopen door een vernauwing ring te monteren tss de motor en de uitlaat.
Hiervoor best een dealer raadplegen om het juiste onderdeel aan te schaffen. Keep it safe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top!

Andere antwoorden (3)

Een scooter, die op de openbare weg rijdt, mag niet harder kunnen, dan de constructiesnelheid, die op het kentekenbewijs vermeld staat.

Opvoeren van een scooter is dus niet strafbaar. Rijden op een opgevoerde scooter op de openbare weg wel.

Als je gekochte scooter niet voldoet aan de wettelijk gestelde eisen, zul je dus moeten zorgen, dat hij er wel weer aan gaat voldoen. Dus zelf sleutelen of de fietsenmaker een herstelopdracht geven.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Als je de scooter opvoert rij je onverzekerd. Ik zou het dus maar snel afvoeren binnen de wettelijk bepaalde snelheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een scooter mag gewoon niet harder dan 25/45, het licht eraan of het een brom of snorfiets is.
Blauw is 25.
Geel is 45.
Dit zijn de regels voor de openbare weg, wat je op je eigen terrein doet moet je helemaal zelf weten.